«مرکز خرید بوستان» بزرگ‌ترین مجتمع تجاری منطقه ۵ به شمار می‌رود و می توان گفت اغلب مایحتاجی که اهالی به آن نیاز دارند را با وجود مغازه‌های متعددش در زیر این سقف تامین می‌کند.

پونک

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: مرکز خرید بزرگ بوستان که اغلب مایحتاج ساکنان محله را تامین می‌کند تا همین ۵۰ سال پیش گندم‌زاری وسیع بود.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

بتول وزیرزاده، از اهالی قدیم محله پونک، می‌گوید: «محل مجتمع تجاری بوستان در اواخر دهه ۴۰ گندمزاری بود که نقل می‌کردند باقیمانده زمین‌های فرمانفرما است. در نزدیکی این گندمزار خرمن‌کوبی بود که گندم‌ها را به آنجا منتقل می‌کردند. کنار خرمن‌کوب هم قهوه‌خانه‌ای بود که صاحب خوش‌اخلاق و خوش‌رویی داشت که به نام او قهوه‌خانه عباسعلی را می‌شناختند. امروز در کنار این مجتمع پارکی قرار دارد که روزگاری باغ میوه درندشتی بود و قنات فرمانفرما هم در آن جاری بود. یادم است بعضی از اهالی بعد از برداشت محصول، گوسفندها را برای چرا راهی گندمزار و این باغ می‌کردند.»

گندم‌زار دیروز، مرکز خرید امروز | پیشینه مجتمع تجاری بوستان

این ساکن قدیمی پونک در ادامه می‌گوید: «بعد از انقلاب که ساخت‌وساز در این منطقه رونق گرفت، برآورده کردن مایحتاج جمعیت روزافزون منطقه به دغدغه مسئولان شهری مبدل شد. چنین بود که ساخت مجتمع تجاری–اداری بوستان در اوایل دهه ۷۰ آغاز شد و در سال ۱۳۷۴ به بهره برداری رسید. خاطرمان هست که به‌قدری مردم از این مجتمع استقبال کردند که دو هفته همه مغازه‌ها فروش ویژه داشتند و درهای پاساژ را می‌بستند تا مردم ۱۰ نفر ۱۰ نفر وارد مجتمع شوند و ازدحام مشکل ایجاد نکند. بااین‌حال باید بدانید این مجتمع، پاساژ مد و برند نیست، اینجا یک بازار بزرگ است که تمام نیازهای مردم در آن برطرف می‌شود.»

گندم‌زار دیروز، مرکز خرید امروز | پیشینه مجتمع تجاری بوستان

مرکز خرید بوستان در زمینی به مساحت ۲هزار ۶۰۰متر مربع ساخته شده و با محاسبه ۳طبقه پارکینگ در مجموع ۷طبقه است. اکنون بیش از هزار واحد تجاری و اداری در این مجتمع فعالیت می‌کنند. در طراحی معماری مرکز خرید پونک سبک رینگ یا اسپیرال اجرا شده و این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند که بدون استفاده از پله یا پله‌برقی از طبقه نخست تا آخرین طبقه به گشت و گذار در میان واحدهای تجاری بپردازند.

معماری این مجتمع تجاری و اداری در نوع خود بی‌نظیر است. طلا و جواهر، پوشاک، کیف و کفش، محصولات چرمی، موبایل، لوازم دکوری و انواع شال و روسری از جمله محصولات و اجناسی است که در این مجتمع تجاری عرضه می‌شود. همچنین به دلیل فراوانی برخی از صنوف در این مرکز خرید، بخشی از آن به راسته بازار تبدیل شده مانند راسته خیاط‌ها، راسته موبایل‌فروشان و راسته طلافروشان.

کد خبر 893464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha